Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
6.1 Samenkracht en burgerparticipatie | 11.386 | 1.690 | -9.696 | 10.644 | 2.274 | 8.370 | -742 | 584 | 1.326 | 6.1 Samenkracht en burgerparticipatie Toelichting6.1 Samenkracht en burgerparticipatiePitch Op het taakveld samenkracht en burgerparticipatie hebben we in 2022 per saldo een voordeel van € 1,3 miljoen. Dit voordeel is ontstaan door lagere uitgaven als gevolg van lagere verzilvering van tegoeden voor de mantelzorgwaardering, lagere vastgoeduitgaven op sociale culturele accommodatie en minder uitgaven voor flexibele aanvullingen algemene voorzieningen. Ook hebben we door terugvorderingen op algemene voorzieningen over 2020/2021 op grond van gewijzigde vaststellingsbesluiten hogere baten ontvangen waarmee we in de begroting geen rekening hebben gehouden. Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Flexibele aanvulling Algemene Voorzieningen Voordeel 300 I Mantelzorgwaardering als Stadspas Voordeel 230 I Vastgoeduitgaven op sociale culturele accomodaties Voordeel 134 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 76 I Totaal lasten Voordeel 740 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Terugvorderingen algemene voorzieningen 2020/2021 Voordeel 495 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 89 I Totaal baten Voordeel 584 Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | |
6.2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen | 14.570 | 207 | -14.363 | 12.031 | 253 | 11.778 | -2.539 | 46 | 2.585 | 6.2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen Toelichting6.2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningenPitch Op het taakveld toegang en eerstelijnsvoorzieningen hebben we per saldo (voor verrekening met reserves) in 2022 een voordeel van € 2,6 miljoen. Dit voordeel ten opzichte van de begroting is ontstaan door lagere uitgaven voor organisatiekosten stedelijke expertiseteams (SET), lagere innovatiekosten maatschappelijke ontwikkeling en minder uitgaven voor versterken van gemeentelijke dienstverlening aan kwetsbaren (POK-middelen). Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Organisatiekosten Stedelijke expertiseteams Voordeel 905 I Versterken gemeentelijke dienstverlening aan kwestbaren (POK-middelen) Het college en de raad zijn geïnformeerd over de wijze van inzet van deze middelen in overeenstemming met de actielijnen zoals afgesproken tussen VNG en Rijk. In 2021 ontwikkelden we een koers en stelden deze vast om voor de inwoner te komen tot één toegang tot het sociaal domein. Per 1 oktober zijn we gestart met een eerste breed wijkteam dat als kopgroep de brede toegang gaat vormgeven. We hebben gekozen voor een groeimodel, waarbij we klein beginnen. Zo kunnen we ervaring op doen en onze keuzes voor de verdere invulling van de aanpak baseren op wat werkt in de praktijk. De eerste extra middelen zijn dan ook per 1 oktober ingezet. Vanwege het gekozen groeimodel verwachten we dat dit het komende jaar fors toeneemt en stellen daarom voor het restantbudget via een reserve overlopend project (ROP) over te hevelen naar 2023. Voordeel 1.150 I Innovatiekosten Maatschappelijke Ontwikkeling Voordeel 313 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 168 I Totaal lasten Voordeel 2.536 Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | |
6.5 Arbeidsparticipatie | 207 | -207 | 212 | 212 | 5 | -5 | 6.5 Arbeidsparticipatie Toelichting6.5 ArbeidsparticipatiePitch Geen relevante afwijking. Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | ||||
6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) | 6.765 | 303 | -6.462 | 4.853 | 215 | 4.638 | -1.912 | -88 | 1.824 | 6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) Toelichting6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO)Pitch Op het taakveld maatwerkvoorzieningen (WMO) hebben we een voordeel van € 1,9 miljoen in 2022. Dit komt vooral doordat het budget dat hiervoor geraamd is niet volledig is besteed. Het grillige verloop van dit product (woonvoorzieningen zijn bijvoorbeeld duur en vraag daarnaar kan per jaar flink verschillen) is de reden hiervan. Daarnaast is er een veranderende wetgeving vanaf 2020 voor de rolstoelen/scootmobielen waardoor deze in bepaalde situaties onder de bekostiging van de Wet langdurige zorg vallen. Dit aantal is hoger dan waarmee we rekening hielden. Hierdoor zien we een daling van de kosten voor deze producten. Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Woonvoorzieningen Voordeel 1.072 I Rolstoelen / scootmobielen Voordeel 805 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 35 I Totaal lasten Voordeel 1.912 Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | |
6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ | 41.882 | 1.064 | -40.818 | 35.059 | 791 | 34.268 | -6.823 | -273 | 6.550 | 6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ Toelichting6.71 Maatwerkdienstverlening 18+Pitch Op het taakveld maatwerkdienstverlening 18+ hebben we per saldo in 2022 een voordeel van € 6,6 miljoen. Dit komt voornamelijk door een werkelijke volumegroei die lager is dan verwacht, zowel bij huishoudelijke hulp als ook bij begeleiding. Daarnaast is o.a. bij HH krapte op de arbeidsmarkt zichtbaar. Hierdoor zijn in 2022 wachtlijsten ontstaan bij de aanbieders. Tevens zien we dat er structureel minder gebruik gemaakt wordt van het vraagafhankelijk vervoer sinds Corona. Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Huishoudelijke hulp Voordeel 2.848 I Begeleiding Voordeel 2.436 I AMV'ers Voordeel 285 I Vraagafhankelijk vervoer (individueel/collectief) Voordeel 1.112 I PGB Voordeel 159 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 14 I Totaal lasten Voordeel 6.826 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S CAK Nadeel 257 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 15 I Totaal baten Nadeel 272 Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | |
6.81 Geëscaleerde zorg 18+ | 47.221 | 2.630 | -44.591 | 44.438 | 2.747 | 41.691 | -2.783 | 117 | 2.900 | 6.81 Geëscaleerde zorg 18+ Toelichting6.81 Geëscaleerde zorg 18+Pitch Op het taakveld geëscaleerde zorg 18+ hebben we per saldo (voor verrekening met reserves) in 2022 een voordeel van € 2,8 miljoen. Dit voordeel ten opzichte van de begroting is voornamelijk ontstaan door lagere uitgaven voor de uitvoering van het plan van aanpak dak- en thuisloosheid en lagere uitgaven lokaal huiselijk geweld inclusief jeugdprostitutie. Daartegenover staan hogere uitgaven beschermd wonen als gevolg van compensatie richting aanbieders voor hogere energiekosten en oplopende kosten als gevolg van inflatie. Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Uitvoering plan van aanpak dak- en thuisloosheid Voordeel 2.222 I Lokaal huiselijk geweld inclusief jeugdprostitutie Voordeel 855 I Beschermd wonen Nadeel 345 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 54 I Totaal lasten Voordeel 2.786 Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | |
7.1 Volksgezondheid | 2.225 | 180 | -2.045 | 1.854 | 163 | 1.691 | -371 | -17 | 354 | 7.1 Volksgezondheid Toelichting7.1 VolksgezondheidPitch Op het taakveld volksgezondheid hebben we per saldo in 2022 een voordeel van € 0,4 miljoen. Dit voordeel is ontstaan door lagere uitgaven voor gezond en fit. Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Gezond en Fit Voordeel 370 I Totaal lasten Voordeel 370 Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | |
06100011 Ontmoeten | 3.329 | -3.329 | 3.359 | 349 | 3.010 | 30 | 349 | 319 | |||
06100012 Centrum Apeldoorn Werkt Mee | 278 | -278 | 403 | 403 | 125 | -125 | |||||
06100013 Dagbesteding | 47 | -47 | 47 | 47 | |||||||
06100014 Mantelzorgondersteuning | 350 | -350 | 282 | 53 | 229 | -68 | 53 | 121 | |||
06100015 Vrijwilligersondersteuning | 1.462 | -1.462 | 1.480 | 47 | 1.433 | 18 | 47 | 29 | |||
06100016 Stelpost reservering | 465 | -465 | 167 | 50 | 117 | -298 | 50 | 348 | |||
06100017 Mantelzorgwaardering | 414 | -414 | 184 | 184 | -230 | 230 | |||||
06100018 Uitvoering subsidieregeling | 68 | -68 | 6 | 6 | -62 | 62 | |||||
06100019 Slachtofferhulp | 33 | -33 | 33 | 33 | |||||||
06100020 Accres Soc-culturele accommodaties | 1.693 | 22 | -1.671 | 1.714 | 22 | 1.692 | 21 | -21 | |||
06100024 Rentesubsidies sociaal culturele acc | 25 | -25 | 1 | 1 | -24 | 24 | |||||
06100025 Keerkring 72 | 50 | -50 | 42 | 42 | -8 | 8 | |||||
06100035 Sociale Culturele Acco's | 416 | 760 | 344 | 373 | 760 | -387 | -43 | 43 | |||
06100036 MFA Het Kristal | 303 | 411 | 108 | 246 | 438 | -192 | -57 | 27 | 84 | ||
06100037 MFC dok Zuid | 469 | 306 | -163 | 463 | 306 | 157 | -6 | 6 | |||
06100038 MFC's en MFA's overig | 203 | 191 | -12 | 176 | 191 | -15 | -27 | 27 | |||
06100040 Vluchtelingenproject | 141 | -141 | 40 | 40 | -101 | 101 | |||||
06100046 Stimenz verenigingsburo | 497 | -497 | 496 | 11 | 485 | -1 | 11 | 12 | |||
06100047 Stimenz anti-discriminatie | 106 | -106 | 106 | 106 | |||||||
06100048 Buurthuis maasstraat | 61 | -61 | 60 | 60 | -1 | 1 | |||||
06100049 De kap, knooppunt mantelzorg | 503 | -503 | 494 | 494 | -9 | 9 | |||||
06100050 De kap/present vrijwilligersonderst | 173 | -173 | 172 | 172 | -1 | 1 | |||||
06100058 Inwonersinitiatieven alg voorz WMO | 100 | -100 | 111 | 111 | 11 | -11 | |||||
06100059 De Klup | 206 | -206 | 206 | 206 | |||||||
06100067 Ozo verbindzorg | 41 | -41 | 30 | 30 | -11 | 11 | |||||
06200001 Onderhoud Topicus | 178 | -178 | 175 | 175 | -3 | 3 | |||||
06200003 Advies en voorlichting WMO | 103 | -103 | 19 | 19 | -84 | 84 | |||||
06200006 Inhuur personeel derden | 378 | -378 | 378 | 378 | |||||||
06200007 Inwonerondersteuning | 4.828 | -4.828 | 4.855 | 19 | 4.836 | 27 | 19 | -8 | |||
06200008 Vangnetbudget | 107 | -107 | 52 | 52 | -55 | 55 | |||||
06200009 Org.kst..stedelijke expertiseteams | 3.836 | -3.836 | 1.817 | 1.817 | -2.019 | 2.019 | |||||
06200010 Adviesraad sociaal domein | 74 | -74 | 28 | 28 | -46 | 46 | |||||
06200011 Innovatie | 416 | 69 | -347 | 102 | 84 | 18 | -314 | 15 | 329 | ||
06200013 Loonkosten taakveld 6.2-7 JZW | 138 | 138 | 140 | -140 | 2 | 2 | |||||
06200026 Organisatiekosten Samen055 | 10 | -10 | 19 | 10 | 9 | 9 | 10 | 1 | |||
06200030 Begrotingssubsidies | 682 | -682 | 669 | 669 | -13 | 13 | |||||
06200031 Monitoring en benchmarks | 66 | -66 | 25 | 25 | -41 | 41 | |||||
06200037 Loonkosten tv 6.2 ls | 3.892 | -3.892 | 3.892 | 3.892 | |||||||
06500001 St. Samenspraak | 21 | -21 | 20 | 20 | -1 | 1 | |||||
06500002 St. Vluchtelingenwerk | 113 | -113 | 113 | 113 | |||||||
06500003 Integratie met Nederlanders | 73 | -73 | 52 | 52 | -21 | 21 | |||||
06500042 Bed bad en brood | 27 | 27 | 27 | -27 | |||||||
06600001 Woonvoorzieningen | 2.736 | -2.736 | 1.664 | 3 | 1.661 | -1.072 | 3 | 1.075 | |||
06600002 Scootmobielen, fietsen en rolstoelen | 3.954 | 6 | -3.948 | 3.149 | 3.149 | -805 | -6 | 799 | |||
06600005 Gehandicaptenparkeerkaart | 53 | 92 | 39 | 18 | 71 | -53 | -35 | -21 | 14 | ||
06600006 Eigen bijdrage materiële voorz CAK | 205 | 205 | 141 | -141 | -64 | -64 | |||||
06600010 Loonkosten tv 6.6 rs | 22 | -22 | 22 | 22 | |||||||
06710002 Hulp bij het huishouden 6.71a | 14.934 | -14.934 | 12.086 | 12.086 | -2.848 | 2.848 | |||||
06710004 Individuele vervoerskosten | 494 | 3 | -491 | 327 | 327 | -167 | -3 | 164 | |||
06710009 Maatwerkvoorz. WMO PGB 6.71b | 750 | -750 | 591 | 591 | -159 | 159 | |||||
06710012 Maatwerkvoorz natura immaterieel wmo | 21.239 | -21.239 | 18.803 | 75 | 18.728 | -2.436 | 75 | 2.511 | |||
06710019 Collectief vervoer WMO | 2.996 | 291 | -2.705 | 2.052 | 199 | 1.853 | -944 | -92 | 852 | ||
06710020 Overige kosten Collectief vervoer WM | 31 | -31 | 16 | 16 | -15 | 15 | |||||
06710024 Ten onrechte uitgekeerde PGB | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
06710026 Eigen bijdrage lokale WMO via CAK | 770 | 770 | 513 | -513 | -257 | -257 | |||||
06710027 Bijdrage zorgregio lokale WMO 6.71b | 71 | -71 | 71 | 71 | |||||||
06710028 WMO dagbestedingsvervoer | 898 | -898 | 929 | 929 | 31 | -31 | |||||
06710034 AMV'ers 18+ | 469 | -469 | 184 | 184 | -285 | 285 | |||||
06810001 Algemene voorziening MO/BW 6.81b | 910 | -910 | 1.036 | 1.036 | 126 | -126 | |||||
06810002 Heroine-verstrekking 6.81b | 665 | 665 | 589 | 589 | -76 | -76 | |||||
06810004 Subsidie Moviera (begroot) 6.81b | 1.904 | -1.904 | 1.904 | 1.904 | |||||||
06810005 Centr Sexueel Geweld Zwolle-Enschede | 136 | -136 | 136 | 136 | |||||||
06810006 Subsidie st. Veilig Thuis NOG (berg. | 1.939 | -1.939 | 1.939 | 1.939 | |||||||
06810007 Lokaal huis geweld incl jeugdprostit | 418 | -418 | -436 | 18 | -454 | -854 | 18 | 872 | |||
06810008 DUVO middelen tbv activiteiten | 950 | -950 | 950 | 950 | |||||||
06810009 Subs Iriszorg.Plegeraanpak, daderopv | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
06810010 Projecten, oa. MDA++ en innovaties | 517 | -517 | 533 | 16 | 517 | 16 | 16 | ||||
06810012 Maatwerkvoorz. ZIN BW 6.81a | 28.905 | -28.905 | 29.250 | 25 | 29.225 | 345 | 25 | -320 | |||
06810013 Maatwerkvoorz.ZIN MO 6.81b | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
06810015 Overschot MO/BW 6.81a | 3.444 | -3.444 | 3.368 | 3.368 | -76 | 76 | |||||
06810018 Omnizorg 6.81b | 633 | 911 | 278 | 607 | 924 | -317 | -26 | 13 | 39 | ||
06810020 Regio proj transformatie BW/MO 6.81a | 331 | -331 | 287 | 69 | 218 | -44 | 69 | 113 | |||
06810022 Herstelacademie 6.81a | 353 | -353 | 346 | 346 | -7 | 7 | |||||
06810024 Omnizorg 6.81b | 2.082 | -2.082 | 2.115 | 2.115 | 33 | -33 | |||||
06810026 Maatwerkvoorz. PGB MO/BW 6.81a | 400 | -400 | 324 | 324 | -76 | 76 | |||||
06810028 Eigen bijdrage MOBW via CAK 6.81a | 800 | 800 | 774 | -774 | -26 | -26 | |||||
06810029 Bijdrage zorgregio MO/BW 6.81a | 71 | -71 | 71 | 71 | |||||||
06810031 Uitvoering Wvggz 6.81a | 168 | 121 | -47 | 165 | 124 | 41 | -3 | 3 | 6 | ||
06810032 Geweld hoort nergens thuis | 75 | 75 | 75 | 75 | |||||||
06810033 SPUK GHNT versterken lokale teams | 133 | 133 | 137 | 133 | 4 | 4 | -4 | ||||
06810035 Uitvoering pva dak- en thuislozen | 2.499 | -2.499 | 277 | 277 | -2.222 | 2.222 | |||||
06810036 Loonkosten tv 6.81a bmo | 289 | -289 | 289 | 289 | |||||||
06810037 Loonkosten tv 6.81a ls | 416 | -416 | 416 | 416 | |||||||
06810038 Schadelijke praktijken (VGV) | 40 | -40 | 40 | 40 | |||||||
07100002 GGD algemeen aandeel | 1.346 | -1.346 | 1.346 | 1.346 | |||||||
07100003 Kosten lijkschouw | 122 | -122 | 147 | 147 | 25 | -25 | |||||
07100004 Gezond en fit | 700 | 180 | -520 | 304 | 163 | 141 | -396 | -17 | 379 | ||
07100010 Loonkosten tv 7.1 bmo p7 | 57 | -57 | 57 | 57 | |||||||
4360 Subsidies | 3.329 | -3.329 | 3.359 | 3.359 | 30 | -30 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 349 | -349 | 349 | 349 | |||||||
4360 Subsidies | 278 | -278 | 276 | 276 | -2 | 2 | |||||
4180 Interne uren | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 30 | 30 | 30 | -30 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 87 | 87 | 87 | -87 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 47 | -47 | 47 | 47 | |||||||
4360 Subsidies | 320 | -320 | 245 | 245 | -75 | 75 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 7 | 7 | 7 | -7 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 30 | 30 | 30 | -30 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 53 | -53 | 53 | 53 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 30 | -30 | -30 | 30 | |||||||
4360 Subsidies | 1.462 | -1.462 | 1.480 | 1.480 | 18 | -18 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 47 | -47 | 47 | 47 | |||||||
4360 Subsidies | 465 | -465 | 162 | 162 | -303 | 303 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
8504 Inkomensoverdrachten provincies | 50 | -50 | 50 | 50 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 184 | 184 | 184 | -184 | |||||||
4360 Subsidies | 414 | -414 | -414 | 414 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 81 | -81 | 6 | 6 | -75 | 75 | |||||
4402 Stelposten | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
4360 Subsidies | 33 | -33 | 33 | 33 | |||||||
4360 Subsidies | 172 | -172 | 174 | 174 | 2 | -2 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 10 | -10 | -10 | 10 | |||||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 1.540 | -1.540 | 1.540 | 1.540 | |||||||
8504 Inkomensoverdrachten provincies | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
4402 Stelposten | -29 | 29 | 29 | -29 | |||||||
4360 Subsidies | 25 | -25 | 1 | 1 | -24 | 24 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 11 | -11 | 9 | 9 | -2 | 2 | |||||
4820 Afschrijvingen | 31 | -31 | 32 | 32 | 1 | -1 | |||||
4420 Belastingen | 7 | -7 | -7 | 7 | |||||||
4490 Verzekeringen | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
8450 Huren | 649 | 649 | 649 | -649 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 28 | -28 | 23 | 23 | -5 | 5 | |||||
4820 Afschrijvingen | 164 | -164 | 168 | 168 | 4 | -4 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 164 | -164 | 147 | 147 | -17 | 17 | |||||
4420 Belastingen | 36 | -36 | 29 | 29 | -7 | 7 | |||||
4490 Verzekeringen | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 15 | -15 | 2 | 2 | -13 | 13 | |||||
8518 Kapitaaloverdrachten overige onverdeeld | 109 | 109 | 109 | -109 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
8470 Erfpacht | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
8450 Huren | 411 | 411 | 438 | -438 | 27 | 27 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 52 | -52 | 45 | 45 | -7 | 7 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 96 | -96 | 47 | 47 | -49 | 49 | |||||
4480 Adviezen | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4420 Belastingen | 45 | -45 | 40 | 40 | -5 | 5 | |||||
4820 Afschrijvingen | 110 | -110 | 112 | 112 | 2 | -2 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 76 | -76 | 66 | 66 | -10 | 10 | |||||
4820 Afschrijvingen | 213 | -213 | 219 | 219 | 6 | -6 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 145 | -145 | 145 | 145 | |||||||
8450 Huren | 306 | 306 | 306 | -306 | |||||||
4420 Belastingen | 22 | -22 | 20 | 20 | -2 | 2 | |||||
4490 Verzekeringen | 13 | -13 | 13 | 13 | |||||||
8450 Huren | 191 | 191 | 191 | -191 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 23 | -23 | 20 | 20 | -3 | 3 | |||||
4820 Afschrijvingen | 64 | -64 | 66 | 66 | 2 | -2 | |||||
4508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 105 | -105 | 82 | 82 | -23 | 23 | |||||
4420 Belastingen | 11 | -11 | 8 | 8 | -3 | 3 | |||||
4180 Interne uren | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
4480 Adviezen | 9 | 9 | 9 | -9 | |||||||
4360 Subsidies | 23 | 23 | 23 | -23 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 141 | -141 | -141 | 141 | |||||||
4360 Subsidies | 497 | -497 | 496 | 496 | -1 | 1 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 11 | -11 | 11 | 11 | |||||||
4360 Subsidies | 106 | -106 | 106 | 106 | |||||||
4360 Subsidies | 61 | -61 | 60 | 60 | -1 | 1 | |||||
4360 Subsidies | 503 | -503 | 494 | 494 | -9 | 9 | |||||
4360 Subsidies | 173 | -173 | 172 | 172 | -1 | 1 | |||||
4360 Subsidies | 100 | -100 | 111 | 111 | 11 | -11 | |||||
4360 Subsidies | 206 | -206 | 206 | 206 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 41 | -41 | -41 | 41 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 29 | 29 | 29 | -29 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 173 | -173 | 175 | 175 | 2 | -2 | |||||
4402 Stelposten | 5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
4480 Adviezen | 103 | -103 | 11 | 11 | -92 | 92 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 378 | -378 | 22 | 22 | -356 | 356 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 356 | 356 | 356 | -356 | |||||||
4360 Subsidies | 4.828 | -4.828 | 4.855 | 4.855 | 27 | -27 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 19 | -19 | 19 | 19 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 107 | -107 | 26 | 26 | -81 | 81 | |||||
4320 Sociale uitkeringen in geld | 24 | 24 | 24 | -24 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4455 Betaalde huren | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 2.687 | -2.687 | 1.816 | 1.816 | -871 | 871 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 1.320 | -1.320 | -31 | -31 | -1.351 | 1.351 | |||||
4402 Stelposten | -171 | 171 | 171 | -171 | |||||||
4360 Subsidies | 18 | 18 | 18 | -18 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 74 | -74 | 28 | 28 | -46 | 46 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 442 | -442 | 8 | 8 | -434 | 434 | |||||
4180 Interne uren | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 21 | 21 | 21 | -21 | |||||||
4402 Stelposten | -26 | 26 | 26 | -26 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 65 | 65 | 65 | -65 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 69 | 69 | 74 | -74 | 5 | 5 | |||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 138 | 138 | -138 | -138 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 140 | -140 | 140 | 140 | |||||||
4401 Werkkostenregeling | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 10 | -10 | 12 | 12 | 2 | -2 | |||||
4180 Interne uren | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
4360 Subsidies | 682 | -682 | 669 | 669 | -13 | 13 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 66 | -66 | 25 | 25 | -41 | 41 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 3.892 | -3.892 | 3.892 | 3.892 | |||||||
4360 Subsidies | 21 | -21 | 20 | 20 | -1 | 1 | |||||
4360 Subsidies | 113 | -113 | 113 | 113 | |||||||
4360 Subsidies | 73 | -73 | 5 | 5 | -68 | 68 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 47 | 47 | 47 | -47 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 27 | 27 | 27 | -27 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 2.748 | -2.748 | 1.646 | 1.646 | -1.102 | 1.102 | |||||
4490 Verzekeringen | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
4471 Onderhoudskosten | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 12 | 12 | 12 | -12 | |||||||
4402 Stelposten | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
4480 Adviezen | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 3 | -3 | 3 | 3 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 3.954 | -3.954 | 3.065 | 3.065 | -889 | 889 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 9 | 9 | 9 | -9 | |||||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 6 | 6 | -6 | -6 | |||||||
4360 Subsidies | 75 | 75 | 75 | -75 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 29 | -29 | 7 | 7 | -22 | 22 | |||||
8250 Leges en andere rechten | 92 | 92 | 71 | -71 | -21 | -21 | |||||
4480 Adviezen | 24 | -24 | 11 | 11 | -13 | 13 | |||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 205 | 205 | 141 | -141 | -64 | -64 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 22 | -22 | 22 | 22 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 15.474 | -15.474 | 12.085 | 12.085 | -3.389 | 3.389 | |||||
4480 Adviezen | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4402 Stelposten | -540 | 540 | 540 | -540 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 494 | -494 | 266 | 266 | -228 | 228 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 3 | 3 | -3 | -3 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 55 | 55 | 55 | -55 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 750 | -750 | 591 | 591 | -159 | 159 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 24.049 | -24.049 | 18.747 | 18.747 | -5.302 | 5.302 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 28 | -28 | 28 | 28 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4402 Stelposten | -2.810 | 2.810 | 2.810 | -2.810 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 47 | -47 | 47 | 47 | |||||||
4480 Adviezen | 31 | 31 | 31 | -31 | |||||||
4360 Subsidies | 19 | 19 | 19 | -19 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 2.998 | -2.998 | 1.895 | 1.895 | -1.103 | 1.103 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | -2 | 2 | 157 | 157 | 159 | -159 | |||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 258 | 258 | 199 | -199 | -59 | -59 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 33 | 33 | -33 | -33 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 31 | -31 | 16 | 16 | -15 | 15 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 770 | 770 | 513 | -513 | -257 | -257 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 71 | -71 | -71 | 71 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 71 | 71 | 71 | -71 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 898 | -898 | 854 | 854 | -44 | 44 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 75 | 75 | 75 | -75 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 469 | -469 | 184 | 184 | -285 | 285 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 171 | -171 | 110 | 110 | -61 | 61 | |||||
4360 Subsidies | 739 | -739 | 904 | 904 | 165 | -165 | |||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
4455 Betaalde huren | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
4360 Subsidies | 665 | -665 | 589 | 589 | -76 | 76 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 665 | 665 | 589 | -589 | -76 | -76 | |||||
4360 Subsidies | 1.904 | -1.904 | 1.904 | 1.904 | |||||||
4360 Subsidies | 136 | -136 | 136 | 136 | |||||||
4360 Subsidies | 1.939 | -1.939 | 1.937 | 1.937 | -2 | 2 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4360 Subsidies | 223 | -223 | 276 | 276 | 53 | -53 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | -712 | -712 | -712 | 712 | |||||||
4402 Stelposten | 195 | -195 | -195 | 195 | |||||||
4360 Subsidies | 950 | -950 | 950 | 950 | |||||||
4360 Subsidies | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
4360 Subsidies | -1.982 | -1.982 | -1.982 | 1.982 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 517 | -517 | 864 | 864 | 347 | -347 | |||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 1.588 | 1.588 | 1.588 | -1.588 | |||||||
4480 Adviezen | 42 | 42 | 42 | -42 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 19 | 19 | 19 | -19 | |||||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 16 | -16 | 16 | 16 | |||||||
4180 Interne uren | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 39.655 | -39.655 | 29.237 | 29.237 | -10.418 | 10.418 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | -66 | 66 | -66 | -66 | |||||||
4402 Stelposten | -10.750 | 10.750 | 10.750 | -10.750 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 91 | -91 | 91 | 91 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 3.444 | -3.444 | 3.165 | 3.165 | -279 | 279 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 203 | 203 | 203 | -203 | |||||||
8450 Huren | 900 | 900 | 913 | -913 | 13 | 13 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 102 | -102 | 89 | 89 | -13 | 13 | |||||
4810 Mutaties voorzieningen | 66 | -66 | 66 | 66 | |||||||
4799 Niet verrekenbare BTW | 8 | -8 | 4 | 4 | -4 | 4 | |||||
4490 Verzekeringen | 9 | -9 | 9 | 9 | |||||||
4470 Onderhoudskosten | 40 | -40 | 21 | 21 | -19 | 19 | |||||
4820 Afschrijvingen | 378 | -378 | 389 | 389 | 11 | -11 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
4420 Belastingen | 30 | -30 | 29 | 29 | -1 | 1 | |||||
8400 Overige goederen en diensten | 69 | -69 | 69 | 69 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 331 | -331 | 83 | 83 | -248 | 248 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 204 | 204 | 204 | -204 | |||||||
4360 Subsidies | 353 | -353 | 346 | 346 | -7 | 7 | |||||
4360 Subsidies | 2.082 | -2.082 | 2.115 | 2.115 | 33 | -33 | |||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 400 | -400 | 324 | 324 | -76 | 76 | |||||
8330 Eigen bijdragen en verhaal sociale uitkeringen in natura | 800 | 800 | 774 | -774 | -26 | -26 | |||||
4502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 71 | 71 | 71 | -71 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 71 | -71 | -71 | 71 | |||||||
4330 Sociale uitkeringen in natura | 47 | -47 | -47 | 47 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 121 | -121 | 165 | 165 | 44 | -44 | |||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 121 | 121 | 124 | -124 | 3 | 3 | |||||
4480 Adviezen | 75 | 75 | 75 | -75 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 75 | -75 | 75 | 75 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 133 | -133 | 123 | 123 | -10 | 10 | |||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 133 | 133 | 133 | -133 | |||||||
4480 Adviezen | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 2.499 | -2.499 | -2.499 | 2.499 | |||||||
4360 Subsidies | 277 | 277 | 277 | -277 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 289 | -289 | 289 | 289 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 416 | -416 | 416 | 416 | |||||||
4360 Subsidies | 40 | -40 | 40 | 40 | |||||||
4503 Ink. overdr. Gemeensch. regelingen | 1.346 | 1.346 | 1.346 | -1.346 | |||||||
4506 Inkomensoverdrachten overige overheden | 1.346 | -1.346 | -1.346 | 1.346 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 122 | -122 | 147 | 147 | 25 | -25 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 713 | -713 | 193 | 193 | -520 | 520 | |||||
4360 Subsidies | 88 | 88 | 88 | -88 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 23 | 23 | 23 | -23 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 180 | 180 | 157 | -157 | -23 | -23 | |||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 6 | -6 | 6 | 6 | |||||||
4402 Stelposten | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 57 | -57 | 57 | 57 | |||||||
Saldo | 124.256 | 6.074 | -118.182 | 109.091 | 6.443 | 102.648 | -15.165 | 369 | 15.534 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 4.037 | 4.037 | 12.947 | 4.274 | 8.673 | 12.947 | 237 | -12.710 | 0.10 Mutaties reserves Toelichting0.10 Mutaties reservesPitch De afwijking van € 12,7 miljoen op dit taakveld ontstaat door een storting in de reserve MO/BW, reserve overlopende projecten en reserve Corona. Tegenover dit nadeel staat het voordeel op de taakvelden 6.1 samenkracht en burgerparticipatie, 6.2 toegang en eerste lijnsvoorzieningen, 6.71 maatwerkdienstverlening 18+ en 6.81 geëscaleerde zorg 18+. Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Reserve MO/BW Nadeel 7.838 I Reserve Overlopende Projecten (ROP) Nadeel 4.498 I Reserve Corona Op de onderdelen meerkosten Jeugd en Wmo en extra opvangplekken is via de reserve meer budget beschikbaar gesteld. Nadeel 590 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 21 I Totaal lasten Nadeel 12.947 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Reserve Corona Op de onderdelen meerkosten Jeugd en Wmo en extra opvangplekken is via de reserve meer budget beschikbaar gesteld. Voordeel 246 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 9 I Totaal baten Voordeel 237 Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | ||
00990058 Rop p7 | 2.821 | 2.821 | 4.499 | 2.821 | 1.678 | 4.499 | -4.499 | ||||
00990069 Algemene reserve programma 7 | 739 | 739 | 739 | -739 | |||||||
00990084 Reserve Corona p7 | 477 | 477 | 590 | 714 | -124 | 590 | 237 | -353 | |||
00990094 Reserve MO/BW | 7.838 | 7.838 | 7.838 | -7.838 | |||||||
00990096 Bedrijfsvoeringsreserve progr. 7 | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
Mutaties reserves | 2.821 | 2.821 | 4.499 | 2.821 | 1.678 | 4.499 | -4.499 | ||||
Mutaties reserves | 739 | 739 | 739 | -739 | |||||||
Mutaties reserves | 477 | 477 | 590 | 714 | -124 | 590 | 237 | -353 | |||
Mutaties reserves | 7.838 | 7.838 | 7.838 | -7.838 | |||||||
Mutaties reserves | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
8800 Mutaties reserves | 2.821 | 2.821 | 2.821 | -2.821 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 4.499 | 4.499 | 4.499 | -4.499 | |||||||
8800 Mutaties reserves | 739 | 739 | 739 | -739 | |||||||
8800 Mutaties reserves | 477 | 477 | 714 | -714 | 237 | 237 | |||||
4800 Mutaties reserves | 590 | 590 | 590 | -590 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 7.838 | 7.838 | 7.838 | -7.838 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
Totaal | 124.256 | 10.111 | -114.145 | 122.038 | 10.717 | 111.321 | -2.218 | 606 | 2.824 | ||
Totaal | 4.037 | 4.037 | 12.947 | 4.274 | 8.673 | 12.947 | 237 | -12.710 | |||
Totaal | 11.386 | 1.690 | -9.696 | 10.644 | 2.274 | 8.370 | -742 | 584 | 1.326 | ||
Totaal | 14.570 | 207 | -14.363 | 12.031 | 253 | 11.778 | -2.539 | 46 | 2.585 | ||
Totaal | 207 | -207 | 212 | 212 | 5 | -5 | |||||
Totaal | 6.765 | 303 | -6.462 | 4.853 | 215 | 4.638 | -1.912 | -88 | 1.824 | ||
Totaal | 41.882 | 1.064 | -40.818 | 35.059 | 791 | 34.268 | -6.823 | -273 | 6.550 | ||
Totaal | 47.221 | 2.630 | -44.591 | 44.438 | 2.747 | 41.691 | -2.783 | 117 | 2.900 | ||
Totaal | 2.225 | 180 | -2.045 | 1.854 | 163 | 1.691 | -371 | -17 | 354 | ||
Totaal | 2.821 | 2.821 | 4.499 | 2.821 | 1.678 | 4.499 | -4.499 | ||||
Totaal | 739 | 739 | 739 | -739 | |||||||
Totaal | 477 | 477 | 590 | 714 | -124 | 590 | 237 | -353 | |||
Totaal | 7.838 | 7.838 | 7.838 | -7.838 | |||||||
Totaal | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
Totaal | 3.329 | -3.329 | 3.359 | 349 | 3.010 | 30 | 349 | 319 | |||
Totaal | 278 | -278 | 403 | 403 | 125 | -125 | |||||
Totaal | 47 | -47 | 47 | 47 | |||||||
Totaal | 350 | -350 | 282 | 53 | 229 | -68 | 53 | 121 | |||
Totaal | 1.462 | -1.462 | 1.480 | 47 | 1.433 | 18 | 47 | 29 | |||
Totaal | 465 | -465 | 167 | 50 | 117 | -298 | 50 | 348 | |||
Totaal | 414 | -414 | 184 | 184 | -230 | 230 | |||||
Totaal | 68 | -68 | 6 | 6 | -62 | 62 | |||||
Totaal | 33 | -33 | 33 | 33 | |||||||
Totaal | 1.693 | 22 | -1.671 | 1.714 | 22 | 1.692 | 21 | -21 | |||
Totaal | 25 | -25 | 1 | 1 | -24 | 24 | |||||
Totaal | 50 | -50 | 42 | 42 | -8 | 8 | |||||
Totaal | 416 | 760 | 344 | 373 | 760 | -387 | -43 | 43 | |||
Totaal | 303 | 411 | 108 | 246 | 438 | -192 | -57 | 27 | 84 | ||
Totaal | 469 | 306 | -163 | 463 | 306 | 157 | -6 | 6 | |||
Totaal | 203 | 191 | -12 | 176 | 191 | -15 | -27 | 27 | |||
Totaal | 141 | -141 | 40 | 40 | -101 | 101 | |||||
Totaal | 497 | -497 | 496 | 11 | 485 | -1 | 11 | 12 | |||
Totaal | 106 | -106 | 106 | 106 | |||||||
Totaal | 61 | -61 | 60 | 60 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 503 | -503 | 494 | 494 | -9 | 9 | |||||
Totaal | 173 | -173 | 172 | 172 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 100 | -100 | 111 | 111 | 11 | -11 | |||||
Totaal | 206 | -206 | 206 | 206 | |||||||
Totaal | 41 | -41 | 30 | 30 | -11 | 11 | |||||
Totaal | 178 | -178 | 175 | 175 | -3 | 3 | |||||
Totaal | 103 | -103 | 19 | 19 | -84 | 84 | |||||
Totaal | 378 | -378 | 378 | 378 | |||||||
Totaal | 4.828 | -4.828 | 4.855 | 19 | 4.836 | 27 | 19 | -8 | |||
Totaal | 107 | -107 | 52 | 52 | -55 | 55 | |||||
Totaal | 3.836 | -3.836 | 1.817 | 1.817 | -2.019 | 2.019 | |||||
Totaal | 74 | -74 | 28 | 28 | -46 | 46 | |||||
Totaal | 416 | 69 | -347 | 102 | 84 | 18 | -314 | 15 | 329 | ||
Totaal | 138 | 138 | 140 | -140 | 2 | 2 | |||||
Totaal | 10 | -10 | 19 | 10 | 9 | 9 | 10 | 1 | |||
Totaal | 682 | -682 | 669 | 669 | -13 | 13 | |||||
Totaal | 66 | -66 | 25 | 25 | -41 | 41 | |||||
Totaal | 3.892 | -3.892 | 3.892 | 3.892 | |||||||
Totaal | 21 | -21 | 20 | 20 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 113 | -113 | 113 | 113 | |||||||
Totaal | 73 | -73 | 52 | 52 | -21 | 21 | |||||
Totaal | 27 | 27 | 27 | -27 | |||||||
Totaal | 2.736 | -2.736 | 1.664 | 3 | 1.661 | -1.072 | 3 | 1.075 | |||
Totaal | 3.954 | 6 | -3.948 | 3.149 | 3.149 | -805 | -6 | 799 | |||
Totaal | 53 | 92 | 39 | 18 | 71 | -53 | -35 | -21 | 14 | ||
Totaal | 205 | 205 | 141 | -141 | -64 | -64 | |||||
Totaal | 22 | -22 | 22 | 22 | |||||||
Totaal | 14.934 | -14.934 | 12.086 | 12.086 | -2.848 | 2.848 | |||||
Totaal | 494 | 3 | -491 | 327 | 327 | -167 | -3 | 164 | |||
Totaal | 750 | -750 | 591 | 591 | -159 | 159 | |||||
Totaal | 21.239 | -21.239 | 18.803 | 75 | 18.728 | -2.436 | 75 | 2.511 | |||
Totaal | 2.996 | 291 | -2.705 | 2.052 | 199 | 1.853 | -944 | -92 | 852 | ||
Totaal | 31 | -31 | 16 | 16 | -15 | 15 | |||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
Totaal | 770 | 770 | 513 | -513 | -257 | -257 | |||||
Totaal | 71 | -71 | 71 | 71 | |||||||
Totaal | 898 | -898 | 929 | 929 | 31 | -31 | |||||
Totaal | 469 | -469 | 184 | 184 | -285 | 285 | |||||
Totaal | 910 | -910 | 1.036 | 1.036 | 126 | -126 | |||||
Totaal | 665 | 665 | 589 | 589 | -76 | -76 | |||||
Totaal | 1.904 | -1.904 | 1.904 | 1.904 | |||||||
Totaal | 136 | -136 | 136 | 136 | |||||||
Totaal | 1.939 | -1.939 | 1.939 | 1.939 | |||||||
Totaal | 418 | -418 | -436 | 18 | -454 | -854 | 18 | 872 | |||
Totaal | 950 | -950 | 950 | 950 | |||||||
Totaal | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
Totaal | 517 | -517 | 533 | 16 | 517 | 16 | 16 | ||||
Totaal | 28.905 | -28.905 | 29.250 | 25 | 29.225 | 345 | 25 | -320 | |||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 3.444 | -3.444 | 3.368 | 3.368 | -76 | 76 | |||||
Totaal | 633 | 911 | 278 | 607 | 924 | -317 | -26 | 13 | 39 | ||
Totaal | 331 | -331 | 287 | 69 | 218 | -44 | 69 | 113 | |||
Totaal | 353 | -353 | 346 | 346 | -7 | 7 | |||||
Totaal | 2.082 | -2.082 | 2.115 | 2.115 | 33 | -33 | |||||
Totaal | 400 | -400 | 324 | 324 | -76 | 76 | |||||
Totaal | 800 | 800 | 774 | -774 | -26 | -26 | |||||
Totaal | 71 | -71 | 71 | 71 | |||||||
Totaal | 168 | 121 | -47 | 165 | 124 | 41 | -3 | 3 | 6 | ||
Totaal | 75 | 75 | 75 | 75 | |||||||
Totaal | 133 | 133 | 137 | 133 | 4 | 4 | -4 | ||||
Totaal | 2.499 | -2.499 | 277 | 277 | -2.222 | 2.222 | |||||
Totaal | 289 | -289 | 289 | 289 | |||||||
Totaal | 416 | -416 | 416 | 416 | |||||||
Totaal | 40 | -40 | 40 | 40 | |||||||
Totaal | 1.346 | -1.346 | 1.346 | 1.346 | |||||||
Totaal | 122 | -122 | 147 | 147 | 25 | -25 | |||||
Totaal | 700 | 180 | -520 | 304 | 163 | 141 | -396 | -17 | 379 | ||
Totaal | 57 | -57 | 57 | 57 | |||||||
Totaal | 2.821 | 2.821 | 2.821 | -2.821 | |||||||
Totaal | 4.499 | 4.499 | 4.499 | -4.499 | |||||||
Totaal | 739 | 739 | 739 | -739 | |||||||
Totaal | 477 | 477 | 714 | -714 | 237 | 237 | |||||
Totaal | 590 | 590 | 590 | -590 | |||||||
Totaal | 7.838 | 7.838 | 7.838 | -7.838 | |||||||
Totaal | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
Totaal | 3.329 | -3.329 | 3.359 | 3.359 | 30 | -30 | |||||
Totaal | 349 | -349 | 349 | 349 | |||||||
Totaal | 278 | -278 | 276 | 276 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 30 | 30 | 30 | -30 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 87 | 87 | 87 | -87 | |||||||
Totaal | 47 | -47 | 47 | 47 | |||||||
Totaal | 320 | -320 | 245 | 245 | -75 | 75 | |||||
Totaal | 7 | 7 | 7 | -7 | |||||||
Totaal | 30 | 30 | 30 | -30 | |||||||
Totaal | 53 | -53 | 53 | 53 | |||||||
Totaal | 30 | -30 | -30 | 30 | |||||||
Totaal | 1.462 | -1.462 | 1.480 | 1.480 | 18 | -18 | |||||
Totaal | 47 | -47 | 47 | 47 | |||||||
Totaal | 465 | -465 | 162 | 162 | -303 | 303 | |||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 50 | -50 | 50 | 50 | |||||||
Totaal | 184 | 184 | 184 | -184 | |||||||
Totaal | 414 | -414 | -414 | 414 | |||||||
Totaal | 81 | -81 | 6 | 6 | -75 | 75 | |||||
Totaal | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | 33 | -33 | 33 | 33 | |||||||
Totaal | 172 | -172 | 174 | 174 | 2 | -2 | |||||
Totaal | 10 | -10 | -10 | 10 | |||||||
Totaal | 1.540 | -1.540 | 1.540 | 1.540 | |||||||
Totaal | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
Totaal | -29 | 29 | 29 | -29 | |||||||
Totaal | 25 | -25 | 1 | 1 | -24 | 24 | |||||
Totaal | 11 | -11 | 9 | 9 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 31 | -31 | 32 | 32 | 1 | -1 | |||||
Totaal | 7 | -7 | -7 | 7 | |||||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
Totaal | 649 | 649 | 649 | -649 | |||||||
Totaal | 28 | -28 | 23 | 23 | -5 | 5 | |||||
Totaal | 164 | -164 | 168 | 168 | 4 | -4 | |||||
Totaal | 164 | -164 | 147 | 147 | -17 | 17 | |||||
Totaal | 36 | -36 | 29 | 29 | -7 | 7 | |||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
Totaal | 15 | -15 | 2 | 2 | -13 | 13 | |||||
Totaal | 109 | 109 | 109 | -109 | |||||||
Totaal | 5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 411 | 411 | 438 | -438 | 27 | 27 | |||||
Totaal | 52 | -52 | 45 | 45 | -7 | 7 | |||||
Totaal | 96 | -96 | 47 | 47 | -49 | 49 | |||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 45 | -45 | 40 | 40 | -5 | 5 | |||||
Totaal | 110 | -110 | 112 | 112 | 2 | -2 | |||||
Totaal | 76 | -76 | 66 | 66 | -10 | 10 | |||||
Totaal | 213 | -213 | 219 | 219 | 6 | -6 | |||||
Totaal | 145 | -145 | 145 | 145 | |||||||
Totaal | 306 | 306 | 306 | -306 | |||||||
Totaal | 22 | -22 | 20 | 20 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 13 | -13 | 13 | 13 | |||||||
Totaal | 191 | 191 | 191 | -191 | |||||||
Totaal | 23 | -23 | 20 | 20 | -3 | 3 | |||||
Totaal | 64 | -64 | 66 | 66 | 2 | -2 | |||||
Totaal | 105 | -105 | 82 | 82 | -23 | 23 | |||||
Totaal | 11 | -11 | 8 | 8 | -3 | 3 | |||||
Totaal | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
Totaal | 9 | 9 | 9 | -9 | |||||||
Totaal | 23 | 23 | 23 | -23 | |||||||
Totaal | 141 | -141 | -141 | 141 | |||||||
Totaal | 497 | -497 | 496 | 496 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 11 | -11 | 11 | 11 | |||||||
Totaal | 106 | -106 | 106 | 106 | |||||||
Totaal | 61 | -61 | 60 | 60 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 503 | -503 | 494 | 494 | -9 | 9 | |||||
Totaal | 173 | -173 | 172 | 172 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 100 | -100 | 111 | 111 | 11 | -11 | |||||
Totaal | 206 | -206 | 206 | 206 | |||||||
Totaal | 41 | -41 | -41 | 41 | |||||||
Totaal | 29 | 29 | 29 | -29 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 173 | -173 | 175 | 175 | 2 | -2 | |||||
Totaal | 5 | -5 | -5 | 5 | |||||||
Totaal | 103 | -103 | 11 | 11 | -92 | 92 | |||||
Totaal | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
Totaal | 378 | -378 | 22 | 22 | -356 | 356 | |||||
Totaal | 356 | 356 | 356 | -356 | |||||||
Totaal | 4.828 | -4.828 | 4.855 | 4.855 | 27 | -27 | |||||
Totaal | 19 | -19 | 19 | 19 | |||||||
Totaal | 107 | -107 | 26 | 26 | -81 | 81 | |||||
Totaal | 24 | 24 | 24 | -24 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 2.687 | -2.687 | 1.816 | 1.816 | -871 | 871 | |||||
Totaal | 1.320 | -1.320 | -31 | -31 | -1.351 | 1.351 | |||||
Totaal | -171 | 171 | 171 | -171 | |||||||
Totaal | 18 | 18 | 18 | -18 | |||||||
Totaal | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | 74 | -74 | 28 | 28 | -46 | 46 | |||||
Totaal | 442 | -442 | 8 | 8 | -434 | 434 | |||||
Totaal | 8 | 8 | 8 | -8 | |||||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
Totaal | 21 | 21 | 21 | -21 | |||||||
Totaal | -26 | 26 | 26 | -26 | |||||||
Totaal | 65 | 65 | 65 | -65 | |||||||
Totaal | 69 | 69 | 74 | -74 | 5 | 5 | |||||
Totaal | 138 | 138 | -138 | -138 | |||||||
Totaal | 140 | -140 | 140 | 140 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 10 | -10 | 12 | 12 | 2 | -2 | |||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
Totaal | 682 | -682 | 669 | 669 | -13 | 13 | |||||
Totaal | 66 | -66 | 25 | 25 | -41 | 41 | |||||
Totaal | 3.892 | -3.892 | 3.892 | 3.892 | |||||||
Totaal | 21 | -21 | 20 | 20 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 113 | -113 | 113 | 113 | |||||||
Totaal | 73 | -73 | 5 | 5 | -68 | 68 | |||||
Totaal | 47 | 47 | 47 | -47 | |||||||
Totaal | 27 | 27 | 27 | -27 | |||||||
Totaal | 2.748 | -2.748 | 1.646 | 1.646 | -1.102 | 1.102 | |||||
Totaal | 1 | -1 | 1 | 1 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 12 | 12 | 12 | -12 | |||||||
Totaal | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 3 | -3 | 3 | 3 | |||||||
Totaal | 3.954 | -3.954 | 3.065 | 3.065 | -889 | 889 | |||||
Totaal | 9 | 9 | 9 | -9 | |||||||
Totaal | 6 | 6 | -6 | -6 | |||||||
Totaal | 75 | 75 | 75 | -75 | |||||||
Totaal | 29 | -29 | 7 | 7 | -22 | 22 | |||||
Totaal | 92 | 92 | 71 | -71 | -21 | -21 | |||||
Totaal | 24 | -24 | 11 | 11 | -13 | 13 | |||||
Totaal | 205 | 205 | 141 | -141 | -64 | -64 | |||||
Totaal | 22 | -22 | 22 | 22 | |||||||
Totaal | 15.474 | -15.474 | 12.085 | 12.085 | -3.389 | 3.389 | |||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | -540 | 540 | 540 | -540 | |||||||
Totaal | 494 | -494 | 266 | 266 | -228 | 228 | |||||
Totaal | 3 | 3 | -3 | -3 | |||||||
Totaal | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 55 | 55 | 55 | -55 | |||||||
Totaal | 750 | -750 | 591 | 591 | -159 | 159 | |||||
Totaal | 24.049 | -24.049 | 18.747 | 18.747 | -5.302 | 5.302 | |||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 28 | -28 | 28 | 28 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | -2.810 | 2.810 | 2.810 | -2.810 | |||||||
Totaal | 47 | -47 | 47 | 47 | |||||||
Totaal | 31 | 31 | 31 | -31 | |||||||
Totaal | 19 | 19 | 19 | -19 | |||||||
Totaal | 2.998 | -2.998 | 1.895 | 1.895 | -1.103 | 1.103 | |||||
Totaal | -2 | 2 | 157 | 157 | 159 | -159 | |||||
Totaal | 258 | 258 | 199 | -199 | -59 | -59 | |||||
Totaal | 33 | 33 | -33 | -33 | |||||||
Totaal | 31 | -31 | 16 | 16 | -15 | 15 | |||||
Totaal | 4 | -4 | 4 | 4 | |||||||
Totaal | 770 | 770 | 513 | -513 | -257 | -257 | |||||
Totaal | 71 | -71 | -71 | 71 | |||||||
Totaal | 71 | 71 | 71 | -71 | |||||||
Totaal | 898 | -898 | 854 | 854 | -44 | 44 | |||||
Totaal | 75 | 75 | 75 | -75 | |||||||
Totaal | 469 | -469 | 184 | 184 | -285 | 285 | |||||
Totaal | 171 | -171 | 110 | 110 | -61 | 61 | |||||
Totaal | 739 | -739 | 904 | 904 | 165 | -165 | |||||
Totaal | 6 | 6 | 6 | -6 | |||||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
Totaal | 665 | -665 | 589 | 589 | -76 | 76 | |||||
Totaal | 665 | 665 | 589 | -589 | -76 | -76 | |||||
Totaal | 1.904 | -1.904 | 1.904 | 1.904 | |||||||
Totaal | 136 | -136 | 136 | 136 | |||||||
Totaal | 1.939 | -1.939 | 1.937 | 1.937 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 223 | -223 | 276 | 276 | 53 | -53 | |||||
Totaal | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
Totaal | -712 | -712 | -712 | 712 | |||||||
Totaal | 195 | -195 | -195 | 195 | |||||||
Totaal | 950 | -950 | 950 | 950 | |||||||
Totaal | 18 | -18 | 18 | 18 | |||||||
Totaal | -1.982 | -1.982 | -1.982 | 1.982 | |||||||
Totaal | 517 | -517 | 864 | 864 | 347 | -347 | |||||
Totaal | 1.588 | 1.588 | 1.588 | -1.588 | |||||||
Totaal | 42 | 42 | 42 | -42 | |||||||
Totaal | 19 | 19 | 19 | -19 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 16 | -16 | 16 | 16 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 39.655 | -39.655 | 29.237 | 29.237 | -10.418 | 10.418 | |||||
Totaal | 13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | -66 | 66 | -66 | -66 | |||||||
Totaal | -10.750 | 10.750 | 10.750 | -10.750 | |||||||
Totaal | 91 | -91 | 91 | 91 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 3.444 | -3.444 | 3.165 | 3.165 | -279 | 279 | |||||
Totaal | 203 | 203 | 203 | -203 | |||||||
Totaal | 900 | 900 | 913 | -913 | 13 | 13 | |||||
Totaal | 102 | -102 | 89 | 89 | -13 | 13 | |||||
Totaal | 66 | -66 | 66 | 66 | |||||||
Totaal | 8 | -8 | 4 | 4 | -4 | 4 | |||||
Totaal | 9 | -9 | 9 | 9 | |||||||
Totaal | 40 | -40 | 21 | 21 | -19 | 19 | |||||
Totaal | 378 | -378 | 389 | 389 | 11 | -11 | |||||
Totaal | 11 | 11 | 11 | -11 | |||||||
Totaal | 30 | -30 | 29 | 29 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 69 | -69 | 69 | 69 | |||||||
Totaal | 331 | -331 | 83 | 83 | -248 | 248 | |||||
Totaal | 204 | 204 | 204 | -204 | |||||||
Totaal | 353 | -353 | 346 | 346 | -7 | 7 | |||||
Totaal | 2.082 | -2.082 | 2.115 | 2.115 | 33 | -33 | |||||
Totaal | 400 | -400 | 324 | 324 | -76 | 76 | |||||
Totaal | 800 | 800 | 774 | -774 | -26 | -26 | |||||
Totaal | 71 | 71 | 71 | -71 | |||||||
Totaal | 71 | -71 | -71 | 71 | |||||||
Totaal | 47 | -47 | -47 | 47 | |||||||
Totaal | 121 | -121 | 165 | 165 | 44 | -44 | |||||
Totaal | 121 | 121 | 124 | -124 | 3 | 3 | |||||
Totaal | 75 | 75 | 75 | -75 | |||||||
Totaal | 75 | -75 | 75 | 75 | |||||||
Totaal | 133 | -133 | 123 | 123 | -10 | 10 | |||||
Totaal | 133 | 133 | 133 | -133 | |||||||
Totaal | 14 | 14 | 14 | -14 | |||||||
Totaal | 2.499 | -2.499 | -2.499 | 2.499 | |||||||
Totaal | 277 | 277 | 277 | -277 | |||||||
Totaal | 289 | -289 | 289 | 289 | |||||||
Totaal | 416 | -416 | 416 | 416 | |||||||
Totaal | 40 | -40 | 40 | 40 | |||||||
Totaal | 1.346 | 1.346 | 1.346 | -1.346 | |||||||
Totaal | 1.346 | -1.346 | -1.346 | 1.346 | |||||||
Totaal | 122 | -122 | 147 | 147 | 25 | -25 | |||||
Totaal | 713 | -713 | 193 | 193 | -520 | 520 | |||||
Totaal | 88 | 88 | 88 | -88 | |||||||
Totaal | 23 | 23 | 23 | -23 | |||||||
Totaal | 180 | 180 | 157 | -157 | -23 | -23 | |||||
Totaal | 6 | -6 | 6 | 6 | |||||||
Totaal | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | 57 | -57 | 57 | 57 |
Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
6.1 Samenkracht en burgerparticipatie | 11.386 | 1.690 | -9.696 | 10.644 | 2.274 | 8.370 | -742 | 584 | 1.326 | ||
6.2 Toegang en eerstelijnsvoorzieningen | 14.570 | 207 | -14.363 | 12.031 | 253 | 11.778 | -2.539 | 46 | 2.585 | ||
6.5 Arbeidsparticipatie | 207 | -207 | 212 | 212 | 5 | -5 | |||||
6.6 Maatwerkvoorzieningen (WMO) | 6.765 | 303 | -6.462 | 4.853 | 215 | 4.638 | -1.912 | -88 | 1.824 | ||
6.71 Maatwerkdienstverlening 18+ | 41.882 | 1.064 | -40.818 | 35.059 | 791 | 34.268 | -6.823 | -273 | 6.550 | ||
6.81 Geëscaleerde zorg 18+ | 47.221 | 2.630 | -44.591 | 44.438 | 2.747 | 41.691 | -2.783 | 117 | 2.900 | ||
7.1 Volksgezondheid | 2.225 | 180 | -2.045 | 1.854 | 163 | 1.691 | -371 | -17 | 354 | ||
Saldo | 124.256 | 6.074 | -118.182 | 109.091 | 6.443 | 102.648 | -15.165 | 369 | 15.534 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 4.037 | 4.037 | 12.947 | 4.274 | 8.673 | 12.947 | 237 | -12.710 | |||
Totaal | 124.256 | 10.111 | -114.145 | 122.038 | 10.717 | 111.321 | -2.218 | 606 | 2.824 |