Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
7.3 Afval | 18.955 | 23.530 | 4.575 | 18.986 | 23.055 | -4.069 | 31 | -475 | -506 | 7.3 Afval Toelichting7.3 AfvalPitch Per saldo is voor afval sprake van een voordelig resultaat van circa € 2 miljoen dat wordt toegevoegd aan de voorziening afvalstoffenheffing. Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S De lasten voor afval vielen € 1,8 miljoen lager uit dan begroot. Naast lagere uitvoeringskosten (€ 0,4 mln.) was er vooral sprake van lagere verwerkingskosten (€ 1,4 mln.). De verwerkingskosten waren onder meer lager doordat minder GFT werd aangeboden en door een hogere opbrengst voor papier. De grote meevaller op de verwerking van papier was de fors gestegen papierprijs als gevolg van ontwikkelingen op de wereldmarkt. Voordeel 1.800 I Per saldo is voor afval sprake van een voordelig saldo van circa € 2 miljoen opgebouwd uit het hiervoor genoemde voordeel op de lasten van € 1,8 miljoen en een nadeel van € 0,5 miljoen aan baten. Daarnaast vielen lasten op andere taakvelden waaronder kwijtschelding en btw € 0,7 miljoen lager uit dan begroot. Nadeel 1.994 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 226 I Totale lasten Nadeel 32 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Het nadeel wordt verklaard door lagere opbrengsten voor huisvuilrechten. Dit wordt voornamelijk veroorzaakt door lagere opbrengst op het variabele deel. Dit is mede het gevolg van het goed scheiden van afval door de Apeldoornse inwoners. Nadeel 490 I Voor zwerfafval en bijdragen voor subsidieprojecten zijn hogere baten ontvangen dan begroot. Voor een deel staan hier ook hogere lasten tegenover. Voordeel 160 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 145 I Totaal baten Nadeel 475 Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | |
7.4 Milieubeheer | 11.501 | 3.826 | -7.675 | 7.520 | 638 | 6.882 | -3.981 | -3.188 | 793 | 7.4 Milieubeheer Toelichting7.4 MilieubeheerPitch Op het taakveld milieubeheer is een voordeel van € 0,8 miljoen. Dit voordeel is als volgt opgebouwd: Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Voor gebiedsgericht grondwaterbeheer en intensivering toezicht is circa € 180.000 minder uitgegeven dan begroot. Hiertegenover staat ook een lagere onttrekking uit de daarvoor beschikbare reserves die op taakveld 010 worden verantwoord. Per saldo budgettair neutraal. Voordeel 180 I De voor de bestrijding van energiearmoede medio 2022 van het Rijk verkregen middelen zullen in 2023 daadwerkelijk worden besteed. Het jaar 2022 is gebruikt om een plan voor de verdeling van deze middelen op te stellen. Voordeel 3.097 I Dit betreft het aandeel 2022 van de Rijks Regeling Reductie Energiegebruik Woningen. De R.R.E.W. is een subsidieregeling van het rijk die door de gemeenten wordt uitgevoerd. Deze regeling heeft een looptijd van meer dan een jaar. Nadeel 513 I Kerschoten: De Rijksbijdrage voor het project Kerschoten is in de BROA gestort. Deze bijdrage kan tot 2030 worden besteed en is bestemd voor het afdekken van een gedeelte van de onrendabele top van het project en voor een bijdrage aan bewoners. In de begroting was verondersteld dat in 2022 al een bijdrage aan de onrendabele top benodigd was. Dit blijkt bij nader inzien pas veel later in het project het geval te zijn. Voordeel 261 I We hebben een positief saldo van € 930.000,. Dit betreft met name de kosten van het Energieloket, (€ 240.000), de opwekking van niet fossiele energie (zon, wind) alsmede de vertraging in de hiermee samenhangende gebiedsvisies (€ 220.000), de voor de Wijken van de toekomst in 2022 geraamde kosten (€ 350.000) en de bijdrage aan het samenwerkingsverband van Apeldoorn, Deventer, Zutphen en Zwolle (Transform; € 50.000).Van dit voordeel nemen we € 325.000 euro als ROP mee naar 2023 Voordeel 930 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 23 I Totaal lasten Voordeel 3.978 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Aangezien de Rijksbijdrage ter bestrijding van energiearmoede in 2023 wordt besteed is deze administratief naar 2023 overgeboekt. Hierdoor is het saldo van baten en lasten met betrekking tot deze regeling budgettair neutraal. Nadeel 3.097 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Nadeel 90 I Totaal baten Nadeel 3.187 Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | |
07300001 Aanslag afvalstoffenheffing | 634 | -634 | 634 | 634 | |||||||
07300002 Afvalverzameling/-verwerking | 371 | 724 | 353 | 351 | 731 | -380 | -20 | 7 | 27 | ||
07300013 DVO Afval Circulus | 15.086 | -15.086 | 13.645 | 13.645 | -1.441 | 1.441 | |||||
07300020 Beheer milieupark overslaglocatie | 104 | -104 | 106 | 106 | 2 | -2 | |||||
07300023 Overige (huishoudelijk) afval | 440 | 190 | -250 | 254 | 250 | 4 | -186 | 60 | 246 | ||
07300024 Regie afval | 277 | -277 | 152 | 152 | -125 | 125 | |||||
07300029 Afvalstoffenheffing | 20.811 | 20.811 | 1 | 20.034 | -20.033 | 1 | -777 | -778 | |||
07300034 Circulaire economie | 250 | 87 | -163 | 122 | 180 | -58 | -128 | 93 | 221 | ||
07300037 Voorziening Huisvuilrecht TV 7.3 | 1.994 | 1.994 | 1.994 | -1.994 | |||||||
07300038 Area055 - Cleantech werk | 225 | -225 | 190 | 190 | -35 | 35 | |||||
07300040 PMD Afval (btw) | 1.310 | 1.718 | 408 | 1.279 | 1.860 | -581 | -31 | 142 | 173 | ||
07300041 loonkosten tv7.3 ob | 258 | -258 | 258 | 258 | |||||||
07400002 Kosten OVIJ | 4.060 | -4.060 | 4.099 | 81 | 4.018 | 39 | 81 | 42 | |||
07400003 UB milieubeheer | 75 | -75 | 33 | 113 | -80 | -42 | 113 | 155 | |||
07400005 Energietransitie | 5.908 | 3.372 | -2.536 | 1.874 | 273 | 1.601 | -4.034 | -3.099 | 935 | ||
07400017 Expl gebiedsgericht grondwaterbeheer | 221 | 200 | -21 | 107 | 5 | 102 | -114 | -195 | -81 | ||
07400019 Regeling Premie op actie energietr. | 25 | -25 | -25 | 25 | |||||||
07400020 cVVP Interregionaal Subs.proj Europa | 56 | 56 | 47 | 46 | 1 | 47 | -10 | -57 | |||
07400023 Intensivering toezicht/handhaving | 113 | 48 | -65 | 48 | 38 | 10 | -65 | -10 | 55 | ||
07400027 Energieloket | 111 | 82 | 29 | 111 | 82 | -29 | |||||
07400028 Energietrans. Kerschoten | 340 | -340 | 79 | 79 | -261 | 261 | |||||
07400030 Regeling reductie energ.verbruik | 150 | 150 | -150 | -150 | |||||||
07400032 Reg reductie energie woningen | 513 | 513 | 513 | -513 | |||||||
07400033 Loonkosten tv7.4 ob | 609 | -609 | 609 | 609 | |||||||
4503 Ink. overdr. Gemeensch. regelingen | 634 | -634 | 634 | 634 | |||||||
8450 Huren | 724 | 724 | 731 | -731 | 7 | 7 | |||||
4810 Mutaties voorzieningen | 95 | -95 | 95 | 95 | |||||||
4820 Afschrijvingen | 178 | -178 | 188 | 188 | 10 | -10 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 34 | -34 | 30 | 30 | -4 | 4 | |||||
4470 Onderhoudskosten | 27 | -27 | 2 | 2 | -25 | 25 | |||||
4420 Belastingen | 27 | -27 | 26 | 26 | -1 | 1 | |||||
4490 Verzekeringen | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
4506 Inkomensoverdrachten overige overheden | 15.086 | -15.086 | 13.645 | 13.645 | -1.441 | 1.441 | |||||
4820 Afschrijvingen | 89 | -89 | 93 | 93 | 4 | -4 | |||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 15 | -15 | 13 | 13 | -2 | 2 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 190 | 190 | 250 | -250 | 60 | 60 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 440 | -440 | 180 | 180 | -260 | 260 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 18 | 18 | 18 | -18 | |||||||
4600 Duurzame goederen | 56 | 56 | 56 | -56 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 290 | -290 | 22 | 22 | -268 | 268 | |||||
4480 Adviezen | 81 | 81 | 81 | -81 | |||||||
4402 Stelposten | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
4360 Subsidies | 49 | 49 | 49 | -49 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | -22 | 22 | -22 | -22 | |||||||
8250 Leges en andere rechten | 20.811 | 20.811 | 20.056 | -20.056 | -755 | -755 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4180 Interne uren | 76 | 76 | 76 | -76 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 24 | -24 | 24 | 24 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 152 | -152 | 37 | 37 | -115 | 115 | |||||
4406 WKR: Intermediaire kosten | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 7 | 7 | 7 | -7 | |||||||
8507 Inkomensoverdrachten Europese Uni | 87 | 87 | 128 | -128 | 41 | 41 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 28 | -28 | 28 | 28 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 98 | -98 | -98 | 98 | |||||||
4810 Mutaties voorzieningen | 1.994 | 1.994 | 1.994 | -1.994 | |||||||
4360 Subsidies | 190 | 190 | 190 | -190 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 225 | -225 | -225 | 225 | |||||||
4506 Inkomensoverdrachten overige overheden | 1.310 | -1.310 | 1.279 | 1.279 | -31 | 31 | |||||
8508 Inkomensoverdrachten overige instellingen en personen | 1.718 | 1.718 | 1.860 | -1.860 | 142 | 142 | |||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 258 | -258 | 258 | 258 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 81 | -81 | 81 | 81 | |||||||
4503 Ink. overdr. Gemeensch. regelingen | 4.060 | -4.060 | 3.229 | 3.229 | -831 | 831 | |||||
4400 Overige goederen en diensten | 870 | 870 | 870 | -870 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 37 | -37 | 37 | 37 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 75 | -75 | 13 | 13 | -62 | 62 | |||||
4480 Adviezen | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
8504 Inkomensoverdrachten provincies | 76 | -76 | 76 | 76 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 5.948 | -5.948 | 394 | 394 | -5.554 | 5.554 | |||||
4180 Interne uren | 314 | 314 | 314 | -314 | |||||||
4140 Ingeleend personeel | 378 | 378 | 378 | -378 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 275 | 275 | 100 | -100 | -175 | -175 | |||||
4402 Stelposten | -40 | 40 | 40 | -40 | |||||||
4480 Adviezen | 474 | 474 | 474 | -474 | |||||||
4360 Subsidies | 191 | 191 | 191 | -191 | |||||||
4182 Uren inhuur | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 113 | 113 | 113 | -113 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 75 | -75 | 75 | 75 | |||||||
4404 Kennis en ontwikkeling | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
8501 Inkomensoverdrachten Rijk | 3.097 | 3.097 | 48 | -48 | -3.049 | -3.049 | |||||
4990 Overige verrekeningen | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
4408 WKR: Gerichte vrijstelling | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
8504 Inkomensoverdrachten provincies | 50 | -50 | 50 | 50 | |||||||
4950 Toegekende reële en bespaarde rente | 4 | -4 | 3 | 3 | -1 | 1 | |||||
4820 Afschrijvingen | 17 | -17 | 17 | 17 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 200 | -200 | 16 | 16 | -184 | 184 | |||||
4712 Bodemsanering | 70 | 70 | 70 | -70 | |||||||
4180 Interne uren | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 200 | 200 | 5 | -5 | -195 | -195 | |||||
4360 Subsidies | 25 | -25 | -25 | 25 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
8516 Kapitaaloverdrachten Europese Unie | 46 | -46 | 46 | 46 | |||||||
4480 Adviezen | 46 | 46 | 46 | -46 | |||||||
8502 Inkomensoverdrachten Gemeenten | 56 | 56 | -56 | -56 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 113 | -113 | 48 | 48 | -65 | 65 | |||||
8513 Kapitaaloverdrachten provincies | 38 | -38 | 38 | 38 | |||||||
8504 Inkomensoverdrachten provincies | 48 | 48 | -48 | -48 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 87 | 87 | 87 | -87 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
8504 Inkomensoverdrachten provincies | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
4360 Subsidies | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 340 | -340 | 1 | 1 | -339 | 339 | |||||
4140 Ingeleend personeel | 78 | 78 | 78 | -78 | |||||||
8400 Overige goederen en diensten | 150 | 150 | -150 | -150 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 150 | -150 | -150 | 150 | |||||||
4400 Overige goederen en diensten | 272 | 272 | 272 | -272 | |||||||
4360 Subsidies | 219 | 219 | 219 | -219 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
4100 Salarissen en sociale lasten | 609 | -609 | 609 | 609 | |||||||
Saldo | 30.456 | 27.356 | -3.100 | 26.506 | 23.693 | 2.813 | -3.950 | -3.663 | 287 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 2.460 | 3.318 | 858 | 874 | 967 | -93 | -1.586 | -2.351 | -765 | 0.10 Mutaties reserves Toelichting0.10 Mutaties reservesPitch Een betrekkelijk klein deel van de verschillen wordt verklaard door lagere uitgaven en baten bij de verrekening met reserve gebiedsgericht grondwaterbeheer. Per saldo budgettair neutraal met de verschillen bij het taakveld 7.4 Milieubeheer. Lasten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Gebiedsgericht grondwaterbeheer Voordeel 195 I Stortingen in de reserve overlopende projecten zijn niet op programmaniveau begroot. Nadeel 412 I Er is minder aan de BROA onttrokken (baten) en minder gestort (lasten) dan begroot. Per saldo is aan de BROA € 365.000 minder onttrokken dan in de begroting was geraamd. Dit heeft met name te maken met de fasering van het project in Kerschoten. Dit betreft de aanleg van een warmtenetwerk in de wijk Kerschoten. Dit is een meerjarig project. Voordeel 1.803 I Overige verschillen onder de rapporteringsgrens van € 200.000 Voordeel 1 I Totaal lasten Voordeel 1.587 Baten bedragen x € 1.000,- Toelichting Bedrag I/S Gebiedsgericht grondwaterbeheer Nadeel 183 I Er is minder aan de BROA onttrokken (baten) en minder gestort (lasten) dan begroot. Per saldo is aan de BROA € 365.000 minder onttrokken dan in de begroting was geraamd. Dit heeft met name te maken met de fasering van het project in Kerschoten. Nadeel 2.168 I Totaal baten Nadeel 2.351 Detail Geen nadere toelichting van toepassing. | |
00990055 Rop p4 | 679 | 679 | 412 | 679 | -267 | 412 | -412 | ||||
00990064 Resvgebiedsgericht grondwaterbeheer | 200 | 200 | 5 | 17 | -12 | -195 | -183 | 12 | |||
00990066 Reserve BROA prg4 | 2.260 | 2.439 | 179 | 457 | 271 | 186 | -1.803 | -2.168 | -365 | ||
Mutaties reserves | 679 | 679 | 412 | 679 | -267 | 412 | -412 | ||||
Mutaties reserves | 200 | 200 | 5 | 17 | -12 | -195 | -183 | 12 | |||
Mutaties reserves | 2.260 | 2.439 | 179 | 457 | 271 | 186 | -1.803 | -2.168 | -365 | ||
8800 Mutaties reserves | 679 | 679 | 679 | -679 | |||||||
4800 Mutaties reserves | 412 | 412 | 412 | -412 | |||||||
8800 Mutaties reserves | 200 | 200 | 17 | -17 | -183 | -183 | |||||
4800 Mutaties reserves | 200 | -200 | 5 | 5 | -195 | 195 | |||||
8800 Mutaties reserves | 2.439 | 2.439 | 271 | -271 | -2.168 | -2.168 | |||||
4800 Mutaties reserves | 2.260 | -2.260 | 457 | 457 | -1.803 | 1.803 | |||||
Totaal | 32.916 | 30.674 | -2.242 | 27.380 | 24.660 | 2.720 | -5.536 | -6.014 | -478 | ||
Totaal | 2.460 | 3.318 | 858 | 874 | 967 | -93 | -1.586 | -2.351 | -765 | ||
Totaal | 18.955 | 23.530 | 4.575 | 18.986 | 23.055 | -4.069 | 31 | -475 | -506 | ||
Totaal | 11.501 | 3.826 | -7.675 | 7.520 | 638 | 6.882 | -3.981 | -3.188 | 793 | ||
Totaal | 679 | 679 | 412 | 679 | -267 | 412 | -412 | ||||
Totaal | 200 | 200 | 5 | 17 | -12 | -195 | -183 | 12 | |||
Totaal | 2.260 | 2.439 | 179 | 457 | 271 | 186 | -1.803 | -2.168 | -365 | ||
Totaal | 634 | -634 | 634 | 634 | |||||||
Totaal | 371 | 724 | 353 | 351 | 731 | -380 | -20 | 7 | 27 | ||
Totaal | 15.086 | -15.086 | 13.645 | 13.645 | -1.441 | 1.441 | |||||
Totaal | 104 | -104 | 106 | 106 | 2 | -2 | |||||
Totaal | 440 | 190 | -250 | 254 | 250 | 4 | -186 | 60 | 246 | ||
Totaal | 277 | -277 | 152 | 152 | -125 | 125 | |||||
Totaal | 20.811 | 20.811 | 1 | 20.034 | -20.033 | 1 | -777 | -778 | |||
Totaal | 250 | 87 | -163 | 122 | 180 | -58 | -128 | 93 | 221 | ||
Totaal | 1.994 | 1.994 | 1.994 | -1.994 | |||||||
Totaal | 225 | -225 | 190 | 190 | -35 | 35 | |||||
Totaal | 1.310 | 1.718 | 408 | 1.279 | 1.860 | -581 | -31 | 142 | 173 | ||
Totaal | 258 | -258 | 258 | 258 | |||||||
Totaal | 4.060 | -4.060 | 4.099 | 81 | 4.018 | 39 | 81 | 42 | |||
Totaal | 75 | -75 | 33 | 113 | -80 | -42 | 113 | 155 | |||
Totaal | 5.908 | 3.372 | -2.536 | 1.874 | 273 | 1.601 | -4.034 | -3.099 | 935 | ||
Totaal | 221 | 200 | -21 | 107 | 5 | 102 | -114 | -195 | -81 | ||
Totaal | 25 | -25 | -25 | 25 | |||||||
Totaal | 56 | 56 | 47 | 46 | 1 | 47 | -10 | -57 | |||
Totaal | 113 | 48 | -65 | 48 | 38 | 10 | -65 | -10 | 55 | ||
Totaal | 111 | 82 | 29 | 111 | 82 | -29 | |||||
Totaal | 340 | -340 | 79 | 79 | -261 | 261 | |||||
Totaal | 150 | 150 | -150 | -150 | |||||||
Totaal | 513 | 513 | 513 | -513 | |||||||
Totaal | 609 | -609 | 609 | 609 | |||||||
Totaal | 679 | 679 | 679 | -679 | |||||||
Totaal | 412 | 412 | 412 | -412 | |||||||
Totaal | 200 | 200 | 17 | -17 | -183 | -183 | |||||
Totaal | 200 | -200 | 5 | 5 | -195 | 195 | |||||
Totaal | 2.439 | 2.439 | 271 | -271 | -2.168 | -2.168 | |||||
Totaal | 2.260 | -2.260 | 457 | 457 | -1.803 | 1.803 | |||||
Totaal | 634 | -634 | 634 | 634 | |||||||
Totaal | 724 | 724 | 731 | -731 | 7 | 7 | |||||
Totaal | 95 | -95 | 95 | 95 | |||||||
Totaal | 178 | -178 | 188 | 188 | 10 | -10 | |||||
Totaal | 34 | -34 | 30 | 30 | -4 | 4 | |||||
Totaal | 27 | -27 | 2 | 2 | -25 | 25 | |||||
Totaal | 27 | -27 | 26 | 26 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 10 | -10 | 10 | 10 | |||||||
Totaal | 15.086 | -15.086 | 13.645 | 13.645 | -1.441 | 1.441 | |||||
Totaal | 89 | -89 | 93 | 93 | 4 | -4 | |||||
Totaal | 15 | -15 | 13 | 13 | -2 | 2 | |||||
Totaal | 190 | 190 | 250 | -250 | 60 | 60 | |||||
Totaal | 440 | -440 | 180 | 180 | -260 | 260 | |||||
Totaal | 18 | 18 | 18 | -18 | |||||||
Totaal | 56 | 56 | 56 | -56 | |||||||
Totaal | 290 | -290 | 22 | 22 | -268 | 268 | |||||
Totaal | 81 | 81 | 81 | -81 | |||||||
Totaal | -13 | 13 | 13 | -13 | |||||||
Totaal | 49 | 49 | 49 | -49 | |||||||
Totaal | -22 | 22 | -22 | -22 | |||||||
Totaal | 20.811 | 20.811 | 20.056 | -20.056 | -755 | -755 | |||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 76 | 76 | 76 | -76 | |||||||
Totaal | 24 | -24 | 24 | 24 | |||||||
Totaal | 152 | -152 | 37 | 37 | -115 | 115 | |||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 7 | 7 | 7 | -7 | |||||||
Totaal | 87 | 87 | 128 | -128 | 41 | 41 | |||||
Totaal | 28 | -28 | 28 | 28 | |||||||
Totaal | 98 | -98 | -98 | 98 | |||||||
Totaal | 1.994 | 1.994 | 1.994 | -1.994 | |||||||
Totaal | 190 | 190 | 190 | -190 | |||||||
Totaal | 225 | -225 | -225 | 225 | |||||||
Totaal | 1.310 | -1.310 | 1.279 | 1.279 | -31 | 31 | |||||
Totaal | 1.718 | 1.718 | 1.860 | -1.860 | 142 | 142 | |||||
Totaal | 258 | -258 | 258 | 258 | |||||||
Totaal | 81 | -81 | 81 | 81 | |||||||
Totaal | 4.060 | -4.060 | 3.229 | 3.229 | -831 | 831 | |||||
Totaal | 870 | 870 | 870 | -870 | |||||||
Totaal | 37 | -37 | 37 | 37 | |||||||
Totaal | 75 | -75 | 13 | 13 | -62 | 62 | |||||
Totaal | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
Totaal | 76 | -76 | 76 | 76 | |||||||
Totaal | 5.948 | -5.948 | 394 | 394 | -5.554 | 5.554 | |||||
Totaal | 314 | 314 | 314 | -314 | |||||||
Totaal | 378 | 378 | 378 | -378 | |||||||
Totaal | 275 | 275 | 100 | -100 | -175 | -175 | |||||
Totaal | -40 | 40 | 40 | -40 | |||||||
Totaal | 474 | 474 | 474 | -474 | |||||||
Totaal | 191 | 191 | 191 | -191 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 113 | 113 | 113 | -113 | |||||||
Totaal | 75 | -75 | 75 | 75 | |||||||
Totaal | 5 | 5 | 5 | -5 | |||||||
Totaal | 3.097 | 3.097 | 48 | -48 | -3.049 | -3.049 | |||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 2 | 2 | 2 | -2 | |||||||
Totaal | 50 | -50 | 50 | 50 | |||||||
Totaal | 4 | -4 | 3 | 3 | -1 | 1 | |||||
Totaal | 17 | -17 | 17 | 17 | |||||||
Totaal | 200 | -200 | 16 | 16 | -184 | 184 | |||||
Totaal | 70 | 70 | 70 | -70 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 200 | 200 | 5 | -5 | -195 | -195 | |||||
Totaal | 25 | -25 | -25 | 25 | |||||||
Totaal | 1 | 1 | 1 | -1 | |||||||
Totaal | 46 | -46 | 46 | 46 | |||||||
Totaal | 46 | 46 | 46 | -46 | |||||||
Totaal | 56 | 56 | -56 | -56 | |||||||
Totaal | 113 | -113 | 48 | 48 | -65 | 65 | |||||
Totaal | 38 | -38 | 38 | 38 | |||||||
Totaal | 48 | 48 | -48 | -48 | |||||||
Totaal | 87 | 87 | 87 | -87 | |||||||
Totaal | 4 | 4 | 4 | -4 | |||||||
Totaal | 82 | -82 | 82 | 82 | |||||||
Totaal | 20 | 20 | 20 | -20 | |||||||
Totaal | 340 | -340 | 1 | 1 | -339 | 339 | |||||
Totaal | 78 | 78 | 78 | -78 | |||||||
Totaal | 150 | 150 | -150 | -150 | |||||||
Totaal | 150 | -150 | -150 | 150 | |||||||
Totaal | 272 | 272 | 272 | -272 | |||||||
Totaal | 219 | 219 | 219 | -219 | |||||||
Totaal | 22 | 22 | 22 | -22 | |||||||
Totaal | 609 | -609 | 609 | 609 |
Taakveld | Begroting | Rekening | Afwijking | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | Lasten | Baten | Saldo | |||
7.3 Afval | 18.955 | 23.530 | 4.575 | 18.986 | 23.055 | -4.069 | 31 | -475 | -506 | ||
7.4 Milieubeheer | 11.501 | 3.826 | -7.675 | 7.520 | 638 | 6.882 | -3.981 | -3.188 | 793 | ||
Saldo | 30.456 | 27.356 | -3.100 | 26.506 | 23.693 | 2.813 | -3.950 | -3.663 | 287 | ||
0.10 Mutaties reserves 0.10 Mutaties reserves | 2.460 | 3.318 | 858 | 874 | 967 | -93 | -1.586 | -2.351 | -765 | ||
Totaal | 32.916 | 30.674 | -2.242 | 27.380 | 24.660 | 2.720 | -5.536 | -6.014 | -478 |